Podcast #51: 4de zondag door het jaar – 51e Podcast van Mgr.Rob Mutsaerts

HomeAA Podcast Mgr MutsaertsPodcast #51: 4de zondag door het jaar - 51e Podcast van Mgr.Rob...

Overwegingen van Mgr. Rob Mutsaerts bij de zondag lezing: 

Jer. 1, 4-5. 17-19 – Ik heb u bestemd tot profeet voor de volken | Ps. 71 (70), 1-2, 3-4a, 5-6ab, 15ab en 17 , R: Mijn tong zal uw rechtvaardigheid prijzen |  1 Kor. 12, 31 – 13, 13 of 13, 4-13 Geloof, hoop en liefde blijven, maar de grootste is de liefde. |  Lc. 4, 21-30 Jezus wordt zoals Elia en Elisa niet tot de Joden alleen gezonden.

De kerk is de enige club ter wereld die bestaat voor de mensen die nog geen lid zijn” we moeten verkondigen aan wie Christus nog niet kennen, en dat is in Europa vandaag meer dan 90% van de bevolking.  Ook met EWTN lage landen moeten we hier meer aandacht aan besteden.

Duidelijkheid scheppen binnen kerkelijke kringen en de waarheid onverkort levend houden voor alle gelovigen is een nobel doel en zeer belangrijk. Die andere doelgroep in contact brengen met Jezus Christus, dat moet voor EWTN Lage Landen het tweede been worden.

Passende muziek vinden was niet zo makkelijk.  Een lied als “uw boodschap dragen wij, o heer door de wereld wijd, getuigen zullen wij, opdat allen u loven alleluja” is moeilijk te vinden. Er is gekozen uit een brede range van mogelijke vindplaatsen van God, schoonheid, schepping, muziek. 

En bij wie ben je beter om Gods heerlijkheid in de schepping te bezingen dan bij John Rutter.  All things bright and beautiful, for the beauty of the earth, look at the world, …  

Keywoorden:  |  Lucas 4 | Mgr Rob Podcast | Mgr. Rob Mutsaerts | 

Wilt u naar de lijst van alle podcasts van Mgr. Rob Mutsaerts gaan?  klik dan hier

 

XLS00, L000

AANVERWANTE ARTIKELEN
spot_img

Actueel