Podcast #141: Krijgt God wat hem toebehoort? 22 oktober 2023 Mgr.Rob Mutsaerts

HomeAA Podcast Mgr MutsaertsPodcast #141: Krijgt God wat hem toebehoort? 22 oktober 2023 Mgr.Rob Mutsaerts

29e zondag door het jaar A – 22 oktober 2023: ‘Geeft aan de keizer wat de keizer toekomt, en aan God wat God toekomt’ lezen we vandaag in het evangelie (Mt. 22, 15-21). 

Wat is het verband tussen de blauwe envellop van de belastingdienst en de gouden Envellop van God? 
 
In het evangelie lezen we over de huichelarij van de Farizeeën. Maar hoe staat het met ons zelf? Het is begrijpelijk dat niemand graag belasting betaalt. Maar waar komt dat minimalisme vandaan? Heeft het te maken met individualisme? Of zitten we gewoon zo in elkaar.
 
Waar zei Jezus: wat heb je eraan om (voor jezelf) de hele wereld te winnen als je daarvoor zelf, je ziel op het spel zet?  
 
Krijgt God wat hem toebehoort? Als we werkelijk aan God geven wat Hem toekomt, dan krijgt hij als eerste een welgemeend ‘dank je wel’. Maar waarschijnlijk is dat al te veel gevraagd? Wat kunnen we hierover wederom van de Heiligen leren?  
 
Monseigner Rob Mutsaerts (s)preekt helder en hartelijk: “Dit was een tamelijk minimalistisch preekje vandaag, hopelijk dat u er maxiaal over nadenkt”.  
 

Hoe eenvoudig en hoe krachtig. Luister naar de podcast . 

Helder en hartelijk 

 


Lezingen
Jes. 45, 1. 4-6 Ik heb Cyrus bij zijn rechterhand genomen om de volkeren voor hem neer te werpen | Ps. 96 (95), 1 en 3, 4-5, 7-8, 9-10a en c R: Huldigt de Heer om zijn glorie en macht | 1 Tess. 1, 1-5b Wij gedenken uw geloof, uw liefde en hoop | Mt. 22, 15-21 Geeft aan de keizer wat de keizer toekomt, en aan God wat God toekomt | 

Muziek 
The Cambridge Singers met “God be in my head” van John Rutter


Wilt u naar de hele lijst van alle podcasts van Mgr. Rob Mutsaerts gaan?  Klik dan hier of gebruik de categorie ‘tag’ boven- of voltooid dit artikel.  

Wilt u meer horen van ‘Mgr.Rob Mutsaerts’ en bijvoorbeeld zijn recente podcast horen ter gelegenheid van zijn 12,5 jaar jubileum als bisschop, ook weer aangekondigd ‘helder en hartelijk’? Klik dan hier .

U kunt verder ook gewoon de zoekfunctie (vergrootglas rechtsboven) gebruiken van één van de andere ‘tags’ boven of onder dit bericht.  

 


09:05 | 231022| ​​​​​​​[XLS00, L000] | 231030 post views 265 | 

AANVERWANTE ARTIKELEN
spot_img

Actueel