Podcast #56: 1ste zondag van de vasten – Mgr.Rob Mutsaerts – Jezus wordt op de proef gesteld

HomeAA Podcast Mgr MutsaertsPodcast #56: 1ste zondag van de vasten - Mgr.Rob Mutsaerts - Jezus...

Lc., 4, 1-13  – Hij werd door de Geest naar de woestijn gevoerd en werd op de proef gesteld.

We zijn deze week de vastentijd begonnen. De vastentijd die eindigt op goede vrijdag, de dag dat Christus gekruisigd wordt. Wat was de taak van Jezus: Zijn leven geven om ons te redden. Het lam van god, dat de zonden van de wereld weg neemt. Door die lens moeten we de hele bijbel lezen. Laten we het kruis weg dan blijft er niets meer over.   

Het evangelie verhaal gaat over Jezus in de woestijn, waar hij als mens op de proef wordt gesteld door de duivel. Hij kan wonder kracht krijgen, wereldse roem of politiek leider worden. Toch geeft Christus niet toe aan deze verleidingen.

Het heeft geen zin om leider zijn als je niet de onderliggende zond in de wereld aanpakt. Een duidelijke boodschap. 

Het Lam Gods dat weg neemt de zonden van de wereld. Wat zou dat betekenen voor de oplossing van de huidige crisis in Oekraïne?  Of voor de sociale ongelijkheid in de wereld. Doen we iets aan corruptie , haat, afgunst, egoïsme, laster, overspel?   
 
Wat is ons antwoord aan het Woord dat in de wereld is gekomen? Hij is de weg de waarheid en het leven. Niet als wereldkampioen wonderdoener, meest bekende ‘influencer’,  of politiek leider. Nee, als het Lam Gods dat wegneemt de zonde der wereld. 

Keywoorden: Bekendheid | Bekoring | Duivel | Lam Gods | Lucas 4 | Macht | Mgr. Rob Mutsaerts | Politiek leiderschap | Verleiding | Wonderdoener |  Zonde | 

Wilt u naar de lijst van alle podcasts van Mgr. Rob Mutsaerts gaan?  klik dan hier

Wilt u meer lezen over bijvoorbeeld ‘Lam Gods‘ ? klik dan hier of een van de andere ‘tags’ boven aan deze post.  

XLS00, L000

AANVERWANTE ARTIKELEN
spot_img

Actueel